Algemene Voorwaarden
Dit zijn de algemene voorwaarden en tips om zo een probleemloze ervaring te hebben bij Furbalicious Hondentrimsalon.
En om zo de kwaliteit en goede klantenservice te garanderen.
Voor de trimbeurt
- Laat uw hond voldoende uit voor u naar de afspraak komt. Dit vermijd vervelende ongelukjes in het salon en op de trimtafel én zo heeft uw hond ook geen onaangenaam gevoel als de buikriem rond zijn/haar buik zit.
Dit geldt uiteraard ook voor een volle maag. Dus geef uw hond zijn eten niet vlak voor u naar het salon komt. - Hou uw hond ook steeds aangelijnd wanneer u hem/haar naar het salon brengt. Zo vermijden we samen ongemakken en het kan altijd zijn dat u toch even een andere klant passeert.
- Breng uw hond droog naar het salon. Sommige vachten zijn moeilijker te behandelen eens ze nat geweest zijn zoals bv de ruwharige honden.
Wilt u toch graag uw hond op voorhand wassen? Dan overleggen we samen even hoe we dit het beste kunnen aanpakken zodat ik alsnog mijn goede kwaliteit en service kan leveren. - Sluit ook altijd het hekje goed dat u passeert bij het betreden van het salon. Het stuk afgebakende tuin voor mijn salon is speciaal bedoeld om te zorgen dat honden die door omstandigheden los zijn geraakt, niet de straat kunnen oplopen en dit vermijden we samen door altijd alles goed te sluiten.
- Dit stuk afgebakende tuin is ook voorzien om uw hond desnoods nog even uit te laten maar raap dan zeker altijd zijn/haar behoefte op in een poepzakje en deponeer dit even in de hiervoor voorziene container. Ik heb ook altijd poepzakjes liggen dus geef zeker een seintje indien die van u net op zijn.
Boodschappen die in onze voortuin of op het straat gebeuren, dienen ook steeds opgeruimd te worden. Zo zorgen we samen voor een aangename omgeving. - Aanwezigheid van de baasjes tijdens de trimbeurt wordt enkel toegestaan bij puppy’s tijdens de puppygewenning of bij zeer angstige of dominante honden. In alle andere gevallen verlaat u het trimsalon tijdens de behandeling. Dit is aangenamer voor uw hond vermits ze in uw bijzijn meestal nerveuzer zijn waardoor er onnodig een stresserende situatie ontstaat. Ik geef altijd een geschat tijdstip mee van zodra uw viervoeter klaar kan zijn maar ik verwittig zeker ruim op tijd via telefoon of sms.
- Laat voor de start van de trimbeurt duidelijk weten wat u van de trimbeurt wenst en verwacht, zodat ik de juiste service voor u kunnen garanderen.
Medische gegevens
- Uw naam, telefoonnummer, adres en gegevens van uw viervoeter mag ik bewaren zolang u klant bent bij Furbalicious Hondentrimsalon. Dit is i.v.m. de privacywetgeving.
- Vermeld steeds even of uw hond over medische kwaaltjes bezit zodat ik hier zeker rekening mee kan houden. Dit kan gaan van chronische oorontstekingen en loopsheid tot epileptische aanvallen en besmettelijke huidziekten. U bent echter als eigenaar verantwoordelijk om de hond in goede, gezonde toestand af te leveren. Voor medische ongelukken ben ik niet verantwoordelijk.
- Gelieve uw hond ook steeds preventief te behandelen voor vlooien en teken om zo de meerprijs voor het gebruik van noodzakelijke bestrijdende producten te vermijden. Tevens zorgt dit ook voor een reine omgeving voor de andere klanten.
- Indien uw hond vol vlooien zit, kunnen we samen 2 opties overwegen;
Ofwel gaat de behandeling door en betaald u een supplement afhankelijk van de ernst van de vlooienbesmetting.
Ofwel kan ervoor gekozen worden om de afspraak niet te laten doorgaan om besmettingsgevaar naar andere honden tegen te gaan. Een supplement kan u alsnog aangerekend worden. - Meld het zeker als uw hond allergieën heeft, zo kan ik steeds uit voorzorg gebruik maken van hypoallergene producten. Weet dat uw hond allergisch kan reageren op de gebruikte producten, maar ook hier ben ik niet verantwoordelijk voor. Moest dit zo zijn, laat het mij dan zo snel mogelijk weten binnen de 5 werkdagen! Zo kan ik het op jullie klantenfiche noteren en gaan we samen op zoek naar een shampoo voor uw hond.
Prijzen, afspraken en annulatie
- De prijzen die ik geef zijn altijd richtprijzen. Het kan altijd zijn dat uw viervoeter toch meer tijd in beslag neemt waardoor ik niet kan doorwerken zoals bij angstige honden, veel knopen of andere vachtconditie, vlooien, castratievacht, gewenste snit/model,… Alle prijzen zijn gebaseerd op een minimum terugkomtermijn van 6 weken.
- Alle prijzen, zowel van het trimsalon als van de verkoop producten, zijn inclusief 21% btw.
- Betalingen worden via cash of bankapp/Payconiq aanvaard aangezien ik niet over een bancontact beschik.
- Van zodra U een afspraak maakt bij mij, vraag ik vriendelijk om deze ook na te komen. Ik plan uw tijd zo in dat ik altijd 1 op 1 kan werken met uw viervoeter(s). Jullie komen op de afgesproken dag en op het afgesproken uur of liefst enkele minuten vroeger naar het salon.
Indien dit niet mogelijk is, dient u minstens 24 uur van te voren (zondag niet meegerekend) de afspraak te annuleren. Dit kan ENKEL telefonisch, via sms of via WhatsApp.
Indien U mij binnen de 24 uur verwittigt, ben ik genoodzaakt om 50% van het geschatte trimbedrag aan te rekenen.
Bij niet verwittigen of no-shows ben ik genoodzaakt de het volledige geschatte trimbedrag aan te rekenen.
Het verschuldigde bedrag dient ook steeds betaald te worden voor er een nieuwe afspraak kan ingepland worden.
Natuurlijk kunnen er bij noodgevallen (sterfgeval, ongeval, ziekte van de hond, etc.) uitzonderingen gemaakt worden.
Meldingen
- Indien er tijdens de trimbeurt een ongelukje gebeurt wegens vervilting van de vacht dan ben ik hiervoor niet aansprakelijk te stellen. Indien er om een andere reden een ongelukje gebeurt, dan zal ik dit ook steeds eerlijk vermelden bij het ophalen van uw hond. De bijhorende dierenarts kosten die direct in verband te stellen zijn met mijn dienstverlening zal ik dan ook vergoeden mits kenbaar gemaakt binnen de 7 dagen. Verder is Furbalicious Hondentrimsalon niet aansprakelijk voor schade, in welke vorm dan ook, ten gevolge van niet direct met mijn dienstverlening verband houdende oorzaken.
- Indien u uw hond wat bijgewerkt wilt hebben na de trimbeurt dient u dit binnen de eerste 7 dagen na de trimbeurt te melden. Dit is dan ook kosteloos.
- Ik streef naar een goede vertrouwens band met al mijn klanten. Indien u ergens niet mee akkoord bent of u heeft een klacht, kunt u mij dit altijd persoonlijk melden en zullen we dit gezamenlijk proberen op te lossen.
Welzijn van uw hond
- Extreem ontklitten zoals in geval van vervilting doe ik NIET. Het enigste alternatief is dan scheren. Ik laat dit ook zeker weten voor de aanvang van de trimbeurt. U hebt als klant het recht de trimbeurt te weigeren als u hier niet mee akkoord bent, maar dan kan alsnog de geschatte tijd die ingepland stond aangerekend worden.
- Bij mij staat het welzijn van uw hond voorop. Geeft uw hond aan dat het niet meer gaat dan ben ik genoodzaakt de trimbeurt stop zetten. Alsnog betaald u voor de reeds gewerkte tijd.
- Moest tijdens de trimbeurt blijken dat de afgesproken behandeling dan toch niet mogelijk is bij uw hond, dan word u hierover telefonisch gecontacteerd en zoeken we samen naar een oplossing.
- Moest uw hond een gevaar vormen voor zichzelf en/of de trimmer, dan ben ik genoodzaakt de hond te muilkorven. Dit zolang als nodig maar ook niet langer.
- Wenst u niet dat er een foto van uw hond op sociale media word geplaatst? Gelieve dit dan even aan mij door te geven.
U gaat automatisch akkoord met deze voorwaarden wanneer u een afspraak bij ons maakt.